רמקולים לתקרת גבס – איך מתקינים רמקולים שקועים

רבים מאיתנו אוהבים לשמוע מוזיקה באיכות טובה בביתנו. אין כמו לשבת ביום נעים בתוך הבית, להדליק את מערכת הסאונד או את הטלוויזיה, ולהתפנק מאיכות שמע מוצלחת מקירות החדר. שמיעת מוזיקה איכותית בבית מעלה באופן משמעותי את רמת החיים במקום שהכי נוח לנו בתוכו – הבית שלנו, ולכן הביקוש לרכישת רמקול שקוע (גבס) הולך וגדל ככל שעוברות השנים. הסיבה שאם בוחרים להתקין רמקולים כאלו, ההמלצה תהיה לעשות זאת בקירות גבס היא שגבס הוא חומר יותר נוח לחיתוך ועיצוב. כמובן שניתן להתקין רמקולים שקועים גם בקיר בטון, אך הדבר דורש יותר עבודה. רמקולים שקועים בתקרת גבס היא הדרישה הנפוצה ביותר כיום בענף הגברה והסאונד. תקרה רצופה ברמקולים איכותיים ולא בולטים מדי מייצרת את האפקט המושלם – גם של עיצוב אסטטי שלא מפריע לנוף הטבעי של הבית, וגם מייצרת אווירה אלוהית של מוזיקת רקע נעימה ומרגיעה בסלון/מטבח/חדר אמבטיה ועוד.

 

כיצד להתקין רמקולים שקועים בקיר גבס?

דבר ראשון ולפני הכל, כאשר רוצים לבחור רמקולים טובים, צריך לחשוב היכן למקם אותם בחדר, ומהי הדרך הטובה ביותר להתקין אותם. יש לשבת ולתכנן את מיקומם של הרמקולים לפני הביצוע, כך שהסאונד יהיה מפוזר בצורה הטובה ביותר. רמקולים איכותיים במקומות הנכונים יכולים לספק איכות שמע מוצלחת יותר מאשר רמקולים במקומות שגויים. ראשית, עדיף למקם את הרמקולים בצורה סימטרית, כך שימלאו את החלל בצורה שווה. הדבר נכון בעיקר אם מעוניינים להתקין רמקולים עבור מוזיקת רקע נעימה בסלון למשל. התקנת רמקולים שקועים יכולה להועיל גם עבור מי שרוצה ליצור לעצמו חדר המיועד להאזנה למוזיקה בלבד או לצורך יצירת חדר להאזנה וצפייה בקולנוע ביתי.

לפני התקנת הרמקולים, כאמור, יש לוודא שרוצים להתקין אותם בקירות נוחים להתקנה כמו קיר גבס. קירות בטון או בלוקים הם קצת יותר מורכבים להתקנה מאשר התקנת רמקולים שקועים בקיר גבס, ולכן הם דורשים איש מקצוע מומחה לעניין. אם בכל זאת בוחרים להתקין רמקולים בקיר בטון, יש להשתמש בקופסאות ביטון לרמקולים שקועים. מדובר על קופסאות מעץ שאפשר לרכוש או להזמין מנגר, ולהלביש את הרמקולים עליהם. מלבד זאת, רצוי לפני העבודה לבדוק את עובי הקיר, כדי לוודא שהוא אכן יכול להכיל רמקולים בתוכו. לשם זאת ניתן להשתמש בגלאי מתכות היכול לזהות אם יש צינורות מתכת למשל בתוך הקיר. לא נעים לחתוך קיר גבס ולגלות באמצע החיתוך שנפגע צינור קריטי או עמוד תומך של הבית. בנוסף, רצוי לתכנן בקפידה היכן ימוקמו כל הרמקולים הרצויים לפני שחותכים את קיר הגבס, כדי שלא ייווצר מצב שאחד הרמקולים למעשה לא נמצא במקום הנכון, ועל כן יש להזיזו ואיתו את שאר הרמקולים האחרים לאחר שנחתך כבר קיר הגבס. ניתן להשתמש בשבלונות קשיחות על מנת לסמן את מיקומי הרמקולים ולהקל כך על החיתוך בגבס. שבלונות יכולות להיות לעזר כי באמצעותן ניתן לסמן היכן הרמקול יוצב והן גם מעניקות לרמקול אחיזה בטוחה בין שני מוטות תומכים.

התקנת רמקולים לתקרה אקוסטית היא יחסית פשוטה. תחילה יש לעשות חור בקיר הגבס לפי מידות הרמקול, אחר כך מחברים את הכבלים, האדום והשחור, אל הרמקול. לאחר מכן מלבישים את הרמקול בחור המיועד בקיר הגבס. השלב האחרון הוא לפתוח את המהדקים המובנים על הרמקול, והידוקם אל לוח הגבס.

בין אם מדובר ברמקולים שקועים עבור חדר קולנוע ביתי, ובין אם מדובר ברמקולים המיועדים לתקרה לשם יצירת מוזיקת רקע נעימה למסדרון או לסלון הבית, אין ספק שרמקולים שקועים יכולים לשפר את אווירת החדרים בבית ולשדרג את החוויה הכללית של הנוכחים בו.

אנו, חברת ג'ינג'ס, החברה המובילה למערכות סאונד והגברה באיזור הצפון, מספקים מגוון רחב של מערכות סאונד ורמקולים שקועי קיר. אנו עובדים עם מגוון חברות ומותגים, ומספקים את השירות האישי המסור עבור כל לקוחותינו. אם ברצונכם לקבל מידע על הרמקולים שלנו,

אתם מוזמנים להיכנס לאתר שלנו בהקדם ולהתרשם ממבחר המערכות שיש ברשותנו. נשמח לסייע לכם בכל שאלה ובקשה.

כתיבת תגובה