אוזניות מוניטור מומלצות להופעות

הופעה בלייב היא אירוע מלא ברעש ותשואות מהקהל ומוזיקה מהבמה. אמנים חייבים לשמוע את המוזיקה שהם מנגנים או שרים, כשהם מופיעים על הבמה, באופן מבודד. אוזניות מוניטור עוזרות להם לעשות את זה.

בשוק, יש 2 סוגים של אוזניות שנחשבות הפופולאריות והטובות ביותר: רמקולי מוניטור (STAGE MONITORS) או אוזניות אינר (IN EAR MONITORS).                                                                                                              

 

האם אוזניות מוניטור להופעות עדיפות על פני רמקולי מוניטור?

רמקולי מוניטור הם מעין רמקולים המכוונים ישירות על הלהקה, על מנת שרק היא תוכל לשמוע את הצליל המופק מהם בנפרד מהקהל. הבעיה איתם היא שהם יכולים להוסיף עומס מבלגן לבמה ואף לפגום בשמיעה ברמות ווליום גבוהות מידי. 

אם בעבר, מוזיקאים היו מסתמכים על רמקולי מוניטור להופעות, כיום יש אפשרות נוספת- אוזניה של זמרים, הנקראת גם אוזניית מוניטור עשויה להפוך לנורמה בעולם ההופעות החיות.

 

מה הן אוזניות מוניטור  in ear?

מוניטור אוזניות הינן אוזניות המשמשות מוזיקאים במהלך הופעות חיות.  כל מוזיקאי או זמר עם אוזניות בעיצוב מיוחד ומכשיר שנראה כמו ווקי טוקי תלוי על חגורתו – משתמש למעשה במכשיר אוזניות לזמרים.

 

מדוע להשתמש באוזניות לזמרים?

כדי להבין מדוע להשתמש בהן, חשוב להבין מה הם צריכים לעשות בהופעה חיה ומדוע להם לתעדף אוזניות על פני רמקולי מוניטור. 

  1. זמרים ומוזיקאים רוצים לשמוע את עצמם מנגנים / שרים. אם הם עושים שימוש ברמקולי מוניטור, הם צריכים להגביר את הווליום לרמות ממש גבוהות כשההופעה רועשת במיוחד או אם יש בעיות אקוסטיות במרחב. מה שיכול לעייף להם את האוזן או להגדיל את החשיפה לפגיעה.
  2. רמקולי מוניטור עלולים לגרום לבעיות אודיו (כדרך הפידבק בין הרמקולים) וזה כשלעצמו בעייתי, אם רוצים להעניק לקהל חוויה מוזיקלית טובה ויציבה. מעבר לכך, הם עשויים לבלגן את הבמה ולהקשות על התנועה בה.

 

מה הם היתרונות של אוזניות IN EAR לזמרים?

  • אחד היתרונות הגדולים, הוא איכות הסאונד. אוזניות מוניטור יכולות למנוע שלל בעיות אודיו בהופעה חיה, שרמקולי מוניטור לא יכולים. למשל, רמקולים יכולים לפגום בסאונד של הרמקולים האחרים בבמה ואוזניות מוניטור לא. 

חשוב לציין כי רמקולי מוניטור, לא בהכרח ייצרו בעיות כאלה, אך מי שרוצה לבטל את הסיכון, יכול פשוט להימנע מלהשתמש בהם ולהשתמש באוזניות IN EAR.

  • היכולת לנוע בחופשיות- אוזניות מוניטור רבות הן אלחוטיות ולכן, מוזיקאים יכולים לנוע בחופשיות  על הבמה. כאשר הם לא מסתמכים על האודיו שמגיע מרמקולי המוניטור, הם יכולים לזוז מטווח ההשפעה שלהם ועדיין לשמוע את עצמם ברמה מיטבית. 

אין סיכוי שהמוזיקאים יגיעו לנקודה בה המוזיקה שהם מנגנים פשוט לא מגיעה אליהם, כי הם לא יכולים לצאת מהטווח. אין צורך להישאר באותה נקודה על הבמה כדי להמשיך לשמוע את הפלייבק, שכשלעצמו עשוי לשחרר מוזיקאים לנוע כרצונם על הבמה מבלי לדאוג לאיבוד הפלייבק או מנפילה מרמקולי המוניטור.

 

איזה אוזניות מוניטור הכי מומלצות לשנת 2023?

בשוק כה רווי באפשרויות ובדגמים של אוזניות מוניטור, חשוב להבין מה הם הצרכים האישיים של הזמר או המוזיקאי, כדי להתאים לו את האוזניות המתאימות ביותר לצרכיו המוזיקליים. להלן מספר אפשרויות שניתן להתחיל מהן את החיפוש אחר האוזנייה המושלמת:

  • אוזניות מוניטור Sennheiser IE 100 PRO: מיועדות לסיפוק צליל אקוסטי, עשיר ומדויק בהופעות חיות. הן נוחות ללבישה ויספקו תוצאות טובות גם בסביבה רועשת במיוחד. 
  • אינר אלחוטי ICM 2065 In Ear: יש לו טווח קליטה של עד כ- 80 מטר ותדר משתנה. האינר מגיע עם קייס קשיח למקלט וקייס נפרד לאוזניות ויש אפשרות לחבר מקלטים נוספים.

 

איפה למצוא אוזניות מוניטור לזמרים ולמוזיקאים ועם מי ניתן להתייעץ?

יש לא מעט סוגים של אוזניות מוניטור מומלצות בשוק. מוזיקאים שרוצים לברר פרטים נוספים ולבדוק אילו אוזניות עשויות להתאים להם, צריכים להתייעץ עם בעלי מקצוע שמבינים בנושא. לכל סוג יש את היתרונות שלו ובמקרים מסוימים, ניתן אף לבצע התאמות אישיות. 

בהינתן רצון להתייעץ, ולקבל יחס אישי ומשפחתי – ניתן לפנות לג'ינג'ס, כי זה פשוט מה שהחברה מעניקה ללקוחותיה.

ג'ינג'ס הוקמה עוד בשנת 1995 ונחשבת כיום, לאחת מחברות ההגברה והתאורה המובילות בישראל.  הצוות המקצועי שלנו, שם דגש על יחס אישי, אמין ומקצועי ללקוחותיה ועל הענקת ייעוץ והכוונה צמודים לאורך כל הדרך.

לקבלת ייעוץ מקצועי ו\או המלצות לאוזניות מוניטור לזמרים ולמוזיקאים, ניתן לחייג לסניף הראשי בקרית אתא, בטלפון: 052-5909468.

כתיבת תגובה