מוניטורים אולפניים מומלצים 2022

אם אתם מתעסקים בתחום המוזיקה, בוודאי נתקלתם במוניטור, והכרתם את חשיבותו הרבה לתחום.
ההבדל בין מוניטור לרמקול רגיל נעוץ בצורת ההיענות שלו לטווח התדרים שהוא יכול לתת. רמקולים רגילים מניבים תוצאות שונות מבחינת האופן בו הצליל נשמע, על פי טווח התדרים. זאת בעקבות ניסיון של יצרני הרמקולים הביתיים, ליצור צליל שיהיה כמה שיותר נעים לאוזן.
מוניטור, לעומת זאת, נועד על מנת לספק את הצליל בצורה הניטרלית ביותר, ולהימנע מהבדלים אלו. כך, המוניטור מתוכנן באופן כזה שהוא מגיב בצורה שווה ככל האפשר לכל תחום התדרים.
כתוצאה מכך, המוניטור הינו קריטי בעת הפקה של מוזיקה ויצירתה, שכן שמיעה של התוצר המוזיקלי באמצעות המוניטור ולא באמצעות רמקול שמעוות את הצליל, מאפשרת וודאות כי התוצר יישמע טוב בכמה שיותר סוגי רמקולים, ללא התחשבות בסוג ובתגובות השונות לתחומי התדרים השונים.
עם זאת, כמובן שאין אפשרות ליצור סביבה ניטרלית לגמרי, וגם התוצר שמושמע במוניטור מושפע מגורמים נוספים כגון האקוסטיקה של החדר. לכן, על כל מפיק מוזיקלי להכיר את סביבת העבודה שלו מבחינת אקוסטיקה, ואת המוניטור בו הוא עושה שימוש, על מנת למקסם את אפקט הניטרול. עם זאת, ההשפעות האלו על המוניטור הן כמובן מזעריות ביחס לרמקולים הביתיים.

 

איך בנוי סטודיו מוניטור?

המוניטורים בנויים משני חלקים בסיסיים, שכל אחד מהם מתייחס לטווח אחר מתוך טווח התדרים.

  • ממברנת הוופר – אחראית על הטווח הנמוך של התדרים, החל מהסאבים.
  • טוויטר – אחראי על תדרים גבוהים במיוחד. ככל שהמוניטור מסוגל להפיק טווח תדרים בעלי תדרים גבוהים יותר, כך הוא מביא למינימום את הדיסטורשן, כלומר העיוות, בתדרים הגבוהים.

בדרך כלל, בעולם מכירות המוניטורים, מקובל לציין רק את גודלה של ממברנת הוופר, מכיוון שהיא בעלת השפעה גדולה על איכות הצליל בחדרים שונים. זאת מכיוון שממברנה גדולה יותר אמנם מסוגלת להפיק צלילים בתדרים נמוכים יותר, אך יכולת זו באה עם מחיר, מאחר ולעתים היא מלווה בעוצמה גדולה שעשויה ליצור תחושה עמוסה של הצליל, במיוחד בחדרים קטנים.

 

אז איך בוחרים מוניטור לאולפן?

כפי שניתן להבין, המוניטור הוא אחד האביזרים החשובים ביותר בכל אולפן שמכבד את עצמו, ויש שיגידו שהוא אף לב ליבו של אולפן ההקלטות. לכן, חשוב להקדיש מחשבה רבה בתהליך הבחירה שלו, על מנת לאפשר לאולפן שלכם להיות ברמה המקצועית ובסגנון בו אתם מעוניינים.
כמובן שישנם הבדלים בין מוניטורים לאולפן ביתי ובין מוניטורים לאולפן מקצועי, הנובעים מהבדלים בסביבת העבודה, באקוסטיקה, ואף בתקציב.
ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לבחור מוניטורים אולפניים מומלצים.

  • בחרו על פי גודל הוופר – אחד הדברים הראשונים שחשוב לעשות בעת בחירה של מוניטור, היא התאמה של היכולות שלו, לצרכים שלכם. כאמור, ככל שממברנת הוופר גדולה יותר, היא מסוגלת להניב ביצועים טובים יותר מבחינת טווח התדרים הנמוכים, אך לעתים אם הממברנה גדולה מדי היא עשויה לא להתאים לגודל החדר וליצור תופעות לוואי בהפקת הצליל. לכן, חשוב לוודא כי כאשר אתם רוכשים רמקולים לאולפן, ממברנת הוופר היא הגדולה ביותר האפשרית לחדר בו אתם מקליטים. כך, מוניטורים מומלצים לאולפן ביתי יהיו בדרך כלל בעלי ממברנת וופר בגודל של 5 עד 7 אינץ'.
  • בחרו על פי יכולות הטוויטר – כאמור, גודל הטוויטר, כלומר רוחב הטווח של התדרים הגבוהים האפשריים, משפיע על רמת הדיסטורשן שתישמע בצלילים הגבוהים. לכן, מוניטורים מומלצים יהיו בעלי טוויטר שהטווח שלו עולה על טווח השמיעה האנושית, כך שהוא יכלול השפעה על העיוות בצליל עד לצליל הגבוה ביותר שהאוזן האנושית מסוגלת לשמוע.
  • בחרו על פי הגודל – מעבר להתאמה של המוניטור לחדר אליו אתם מייעדים אותו מבחינת גודל החדר וההשפעה של זה על גודל הוופר המתאפשר לשימוש בו, חשוב להתאים את המוניטור גם מבחינה עיצובית. בעיקר אם מדובר באולפן מקצועי ולא ביתי, חשוב שהמוניטור לא יהיה גדול מדי למקום בו אתם רוצים למקם אותו, ושהמראה הכללי שלו יתאים לקו העיצוב שלכם ולאיך שדמיינתם את האולפן שלכם.
  • בחרו על פי המחיר – מוניטורים אולפניים מומלצים לא חייבים להיות המוניטורים היקרים ביותר. ישנן חברות רבות שמציעות מוניטורים איכותיים, בעלי אפשרויות כוונון רבות וחוויית משתמש נוחה ונעימה, עם תג מחיר נמוך יותר מהמוניטורים היוקרתיים ביותר. מומלץ לבצע השוואת מחירים, לצד השוואת ביצועים ומפרט טכני, על מנת למצוא את המוניטור שלכם.

 

חברת ג'ינג'ס הגברה ותאורה

חברת ג'ינג'ס הגברה ותאורה הינה חברה וותיקה, משפחתית וביתית, המתמחה בתחומי ההגברה והתאורה. החברה מציעה שירותי תאורה והגברה מקצועיים לאירועים, הצגות, מופעים, חתונות, מסיבות וכדומה. לצד זאת, החברה מוכרת מגוון רחב של מוצרים איכותיים הקשורים לתחומי ההגברה והתאורה, ומיועדים הן לשימוש ביתי והן לשימוש מקצועי. החברה הינה חברה משפחתית, כך שחוויית השירות, המקצועיות והאמינות, הינן מהטובות ביותר המוצעות בשוק.
אז אם אתם מחפשים מוניטורים מומלצים לאולפן ביתי, אתם מוזמנים ללחוץ כאן ולהכיר את החברה מקרוב.

כתיבת תגובה