בחירת אורגן למתחילים – המדריך המלא

כששואלים את השאלה הרווחת: איזה אורגנית כדאי לקנות? מנסים תחילה להבין מהי בעצם אורגנית? למי היא מיועדת? מאיזה גיל אפשר בכלל להתחיל לנגן עליה? אז דבר ראשון, רצוי לדעת את המינוח הנכון. אורגן חשמלי הוא בכלל כלי המדמה את צלילי העוגב, שזהו כלי שהיה נהוג לנגן עליו בעבר בכנסיות. לא הייתם רוצים להזמין אורגן חשמלי אם לא התכוונתם לכך. מדובר בכלי רחב וכבד משקל, שמורכב יחסית לנגן עליו. המונח הנכון לאורגנית הוא מקלדת אלקטרונית. יש המכנים אותה גם קלידים, ולעתים מכנים אותה אורגנית בעיקר אם היא לילדים. למעשה, המקלדת החשמלית היא סוג של סינתיסייזר בעל מקלדת. הצלילים מופקים על ידי אותות חשמליים המדמים למעשה בין השאר את נקישת הפטישים על המיתרים כמו שקורה בפסנתרים. קלידים למתחילים הם בעצם אותו הכלי רק שההמלצה במקרה הזה שהוא לא יהיה יותר מדי מורכב להפעלה. למעשה, אפשר להתחיל לנגן על קלידים כבר בתור ילדים קטנים. במקרה הזה, קלידים מומלצים למתחילים צריכים להיות פשוטים ביותר, בלי יותר מדי אפשרויות שינוי צלילים כלשהם. אם ילדים, או מתחילים, מעוניינים לקחת את נושא הנגינה באורגנית באופן רציני ולהשקיע בלימוד ובנגינה, מומלץ לרכוש אורגנית מקצועית. לעומת זאת, אם ידוע מראש שאין כוונה להשקיע רבות בנגינה באורגנית, כדאי לרכוש אורגנית פשוטה יותר שמן הסתם תהיה זולה יותר מאורגנית מקצועית.

 

איך לבחור אורגנית?

אורגנית היא כלי נגינה מדהים ורב פעלים. מי שמתכוון להשקיע באורגנית, ומי שרואה בה כלי שילווה אותו למשך זמן רב, כדאי להשקיע בקנייה. האורגנית יכולה להוות כלי שבאמצעותו יכול הנגן לבטא את נפשו ורחשי ליבו בכל מני דרכים עד אין סוף. גם במצבים קשים או בלתי ברורים, כלי הנגינה הזה יכול לשמש כמקום מקלט נעים לכל מי שידע לתפעל אותו. אורגנית מומלצת למתחילים תהיה אם כן, זו שתתאים לציפיות של הנגן מעצמו ומעתידו ביחס לאורגנית. חשוב לציין שישנן פונקציות שונות לכל אורגנית ולכן כל אחד יכול להתחבר לאיזה אורגנית שהוא רוצה לפי סט העדפותיו האישיות. ישנן אורגניות פשוטות לילדים המגיעות עם 4 אוקטבות (49 קלידים) עם חיבור לאוזניות ולמחשב ורמקולים איכותיים. זהו אורגן מומלץ למתחילים מכיוון שהוא לא מגיע עם מגוון רחב מדי של אפשרויות צלילים.

אורגנית בעלת 5 אוקטבות לדוגמה, יכולה להתאים גם למתחילים, אך עדיף שתשמש עבור מי שכבר מנוסה בנגינה. לא בטוח שילד מתחיל צריך באמת 100 צלילים שונים ו100 סגנונות ליווי שונים. גם צבע האורגנית חשוב לא פחות כשבוחרים אחת מבין שלל האפשרויות. אורגנית בעלת צבע מועדף יכולה להיות אטרקטיבית יותר, למשוך את הנגן להפעיל אותה לעתים תכופות יותר והיא גם יכולה להועיל למראה החדר שבו האורגנית מונחת.

אחד היתרונות הבולטים בנגינה באורגנית הוא פיתוח היכולות הקוגניטיביות אצל המנגן. מחקרים רבים מאשרים את ההבחנה שהנגינה מסוגלת לשפר את האינטליגנציה הקוגניטיבית שלו, שמשתפרת בזכות תהליך הלמידה והניגון. שיפור הקורדינציה האישית והראייה החזותית גם כן משתפרים אודות לאופי התרגול והנגינה. אורגנית למתחילים תהווה אפשרות לתהליך לימוד טוב במיוחד מהסיבות הללו, וגם מכיוון שהיא מאפשרת נגינה על כלים נוספים בעתיד. מי שכבר יודע לנגן כהלכה באורגנית, ידע לעבור בקלות גם על כלים נוספים כמו גיטרה, אקורדיון, כלי נשיפה ועוד.

לא משנה כיצד תקראו לה: אורגנית, קלידים חשמליים או מקלדת אלקטרונית, מדובר בכלי נגינה מהנה, עשיר באפשרויות ומפתח את כל חושי השמיעה המוזיקלית, הקורדינציה והכי חשוב – מאפשר ביטוי לרחשי הלב והרגשות. כשבוחרים אורגנית למתחילים (המלצה) כדאי לשים לב עד כמה באמת מוכנים להשקיע בלימוד הנגינה ובאמת לבצע את המלאכה לאורך שנים רבות. התשובות הניתנות בעקבות שאלות אלו יקבעו כמה כדאי להשקיע בקנייה, ועד כמה האורגנית צריכה להיות משוכללת ומלאה באפשרויות.

 

אנו, חברת ג'ינג'ס, מציעים קשת רכבה של כלי נגינה, ציוד הגברה, ציוד תאורה וכמובן אורגניות. אנו מומחים בבחירת האורגנית המושלמת לצרכים שלכם, ולכן, אם רצונכם לרכוש אחת כזו, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר על מנת שנוכל לסייע לכם עד כמה שנוכל.

כתיבת תגובה