גיטרה אקוסטית מומלצת למתחילים – איך בוחרים?

גיטרות הן כלי נגינה נפוץ מאוד בקרב אנשים רבים. כלי מיתר זה הוא בעל יכולת מדהימה לגרום לאנשים להרגיש נפלא כאשר מופקים באמצעותו צלילים נעימים. בין אם בישיבה מסביב למדורה עם החברים, ובין אם הניגון מתבצע כחלק מהרכב להקה כלשהי, הגיטרה מהווה מרכיב חשוב בהוויה המענגת שמוזיקה יכולה לייצר. כפי שידוע לרוב, קיימים כמה סוגים של גיטרות: קלאסיות, חשמליות, גיטרות בס, אקוסטיות וגם כל מני הכלאות למיניהן שיצרני גיטרות מייצרים, כמו גיטרות בס אקוסטיות וכיוצא בזאת. המגוון הרב של הגיטרות מאפשר למעשה לנגנים להינות מהיצע רב של הפקת צלילים בכלי המיתר המבוקש, וגם לרצות לגוון את הידע שלהם בכלי אחד, בעזרת למידה על כלי אחר. בתוך כך, רבים המקרים בהם נגני גיטרה קלאסית מעוניינים לעבור לנגן גם על גיטרות אקוסטיות.

מעבר זה אמנם פשוט לכאורה, מכיוון שחוקי הנגינה בגיטרה קלאסית תואמים לנגינה בגיטרה אקוסטית, אך ניתן לומר שישנם כמה הבדלים בצורת הנגינה וכן גם לצליל הבוקע מהגיטרה עצמה. רבים הם הנגנים שיגידו שהנגינה בגיטרה אקוסטית מעט מאתגרת יותר מהניגון בגיטרה קלאסית, מהבחינה הזו שהמיתרים בגיטרה אקוסטית עשויים ממתכת, בניגוד למיתרי הגיטרה הקלאסית העשויים מניילון. נגני גיטרה אקוסטית רבים טוענים שאצבעות הידיים שלהם מפתחות עם השנים עור יבש בגלל הכאב הנובע מלחיצה ממושכת על המיתרים בצוואר הגיטרה. עם זאת, כאב קל בקצות הציפורניים שכיח גם אם מנגנים הרבה על גיטרה קלאסית. בנוסף, הצפיפות בין המיתרים בגיטרה אקוסטית מעטה יותר מאשר הצפיפות בגיטרה קלאסית. כלומר, המרחק בין מיתר אחד למשנהו בגיטרה אקוסטית קטן ודבר זה מצריך דיוק רב יותר מצד הנגן כשהוא נדרש ללחוץ במקומות הנכונים על מנת להפיק את האקורד הרצוי.

ראוי לציין גם, שגיטרה אקוסטית, בניגוד למשל מגיטרה חשמלית, היא גיטרה המשתמשת רק בלוח קול אקוסטי כדי לסייע בהעברת אנרגיית המיתרים לאוויר על מנת להפיק את הצליל שלה. ללוח הקול יש השפעה חזקה על עוצמת הגיטרה. ללא לוח הקול, המיתר היה פשוט חותך באוויר מבלי להעביר אותו בפועל מכיוון שהוא גדול, לוח הקול יכול לדחוף את האוויר, ויוצר צליל חזק הרבה יותר. בנוסף, לגיטרה אקוסטית יש גוף חלול המהדהד, מה שמגביר את היעילות של התדרים הנמוכים שלו.

 

גיטרות אקוסטיות מומלצות

אז כאשר רוצים לרכוש גיטרה אקוסטית חדשה, במה כדאי לבחור? ראשית כדאי לזכור את הכלל הפשוט שקשור לכוונות של מי שמעוניין לרכוש כלי נגינה – עד כמה רצינית הכוונה לנגן? אם מעוניינים לקנות גיטרה אקוסטית בשביל כיף רגעי, מבלי רצון לנגן בה לאורך שנים, אזי יהיה נכון לא להשקיע את מיטב כספכם. לעומת זאת, אם מעוניינים לנגן בגיטרה לאורך שנים ארוכות, לקחת את נושא הלמידה באופן רציני, אז יותר נכון יהיה להשקיע עבור גיטרה איכותית יותר.

מלבד זאת, כדאי להבחין שיש סוגי גיטרות אקוסטיות, שכל אחת יכולה להתאים למישהו אחר. צורות גיטרות שונות לגיטרה אקוסטית נועדו כדי לאפשר לנגן להתאים את כלי הנגינה כמה שאפשר לצרכיו המוזיקליים. צורת הגיטרה אחת נקראת Dreadnought. זוהי גיטרה גדולה המתאימה לפריטה חופשית ופריטה מפורקת. צורת הגוף שלה פחות עגולה מגיטרות קלאסיות ואקוסטיות אחרות. לעתים הלוח הקדמי והאחורי אינם מקבילים לחלוטין, כלומר ישנה זווית עדינה שהופכת את הגיטרה לעמוקה יותר למטה מאשר בחיבור צוואר הגיטרה.

בנוסף, ישנן גיטרות בעלות צורה מסוג Jumbo. אלו הם גיטרות גדולות יחסית, ולכן הן מפיקות צליל עמוק, אך אין זה אומר שנגן מתחיל לא יכול לנגן עליהם. סוג נוסף הוא ה Mini jumbo. זוהי גיטרה בעלת צליל עמוק ומלא, אך עדין יותר מהJumbo  הרגיל. בדרך כלל אוהבים לנגן בה מוזיקת פולק, ג'אז אקוסטי ועוד. גיטרות מסוג Parlor הן גיטרות בעלות צורה קטנה יחסית, שיכולות להיות מועילות אם מעוניינים להתחיל בכלי נגינה לא גדול במיוחד. סוג נוסף הם גיטרות Archtop. מדובר בגיטרות חזקות אשר משמשות בעיקר נגני ג'אז. לרוב הן סוג של גיטרות אקוסטיות למחצה מפני שמדובר בגיטרות חשמליות בעלות נפח מלא או חלקי כמו גיטרה אקוסטית.

 

מכיוון שיש סוגים שונים של גיטרות אקוסטיות, כדאי להגיע למקום שיודע לעשות סדר בהיצע. חברת ג'ינג'ס מספקת מגוון רחב של כלי נגינה וגיטרות אקוסטיות בפרט. אתם מוזמנים לפנות אלינו במוקד הטלפוני 052-5909468, או להגיע אלינו אל הסניף הראשי: שטנד 34 – קרית אתא. אם ברצונכם לדעת איך לבחור גיטרה אקוסטית, אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח שהמקצוענים שלנו יעמדו לשירותכם.

כתיבת תגובה