איך מחברים מערכת הגברה – כל מה שצריך לדעת

אין ספק שמערכות הגברה מקבלות תשומת לב רבה ככל שהזמן עובר. מערכות אלו משמשות אנשים רבים עבור מספר של מטרות: ציוד עבור דיג'יי למסיבות ואירועים, הגברת להקה, הפקת טקס כלשהו או מסיבה, ועוד. בנוסף, אנשים רבים מעוניינים לבנות לעצמם מערכת קולנוע ביתי עם רמקולים מקיפים היכולים להעניק תחושת שמע עוצמתית. כמוכן, רמקולים בבית יכולים להיות למטרת יצירת חדר האזנה איכותי, או פשוט לשם יצירת אווירה נעימה במסדרון הבית או בסלון. בשל המגוון הרב של האפשרויות שבהן נעשה שימוש במערכות הגברה, רצוי תחילה להבין מה מטרת הרכישה. מתוקף כך, ניתן גם להבין עד כמה כדאי להשקיע במערכת ההגברה. השקעה רבה עבור מערכת הגברה שאינה לצורך, תהיה השקעה מופרזת מדי, וכן להיפך. עקב כך, המילה המדויקת ביותר לקניה נכונה היא איזון והתאמה. רצוי לרכוש את הכבלים המתאימים ביותר עבור הצרכים הרצויים.

לאחר עשיית בדק הבית הזה לגבי מערכת ההגברה הרצויה, צריך להבין שישנם מספר סוגי חיבורים לרמקולים. חשוב להבדיל בין סוגי החיבורים השונים מכיוון שכל רמקול צריך חיבור ספציפי. לא הייתם רוצים לרכוש חיבור לרמקול שלמעשה בכלל אינו שייך למה שאתם צריכים. ראשית, בכל הקשור לחיבורים, כדאי לזכור שיש כבל זכר ונקבה – כמו תקע ושקע. הכבל הזכר בולט יותר והוא למעשה נכנס לתוך הכבל המחבר אל המגבר שהוא למעשה קרוי נקבה. מעבר לכך, קיימים מספר סוגים של כבלים המיועדים להגברה.

 

אז מהם סוגי החיבורים העיקריים שקיימים?

כבל RCA – זהו כבל שהיה נפוץ זמן רב יחסית בעבר, אך עדיין קיים ברמקולים מסוימים, בעיקר בכבלי וידאו ואודיו של RCA. מדובר על הכבל המוכר בצבעי אדום, לבן וצהוב.

כבל מחשב מיקסר – בכבל זה, בצד אחד נמצאים שני קונקטורים של PL גדול, המתחברים אל כניסת שמאל וימין במיקסר. בקצה השני של הכבל יש "בננה" בגודל 3.5, המתחברת אל המחשב או הסמארטפון.

חיבור XLR – אלו חיבורים המשמשים לרוב חיבור מיקרופונים. הם כוללים נעילה ומעטפת גומי. לרוב, ישנו חיבור XLR עם שלושה פינים: XLR3. ישנו גם כבל XLR עם ארבעה פינים (XLR4) שהוא מתאים בדרך כלל לאזניות עם מיקרופון. קיים גם כבל XLR עם חמישה פינים, שמשמש בדרך כלל למערכת בקרת תאורה דיגיטלית. בנוסף, קיימים סוגים אחרים עם מספר משתנה של פינים.

כבל speakon – זהו כבל המתאים לרמקולים מוגברים ומיקסרים.

 

יש לציין שכבלים הם גורם משמעותי ביחס לאיכות השמע של הסאונד. כבלים איכותיים יותר יפיקו סאונד איכותי יותר. כמוכן, כבלים ארוכים עלולים להוות מכשול בדרך להעברת האותות, ולכן מומלץ אם אפשר להשתמש בכבלים קצרים יותר. כאמור, לכל רמקול יש כבל המתאים לו. רמקולים מוגברים למשל, הם רמקולים חזקים המגיעים עם הגברה אישית לרוב, המגיעה מאותו מיקסר. מדובר למעשה בקניה שחוסכת עלות של רמקול ומיקסר בנפרד, וכן חוסכת את ההתעסקות בכבלים למיניהם.

במיקסר ישנה כניסת Main Out שמוציאה את השמע אל הרמקול המוגבר. אליה מחברים את הכבל אל עבר הרמקול המוגבר, אל כניסת Input או Line in.

חברת ג'ינג'ס היא חברת הגברה הנמצאת בחזית החדשנות בכל הנוגע לציוד הגברה, ציוד תאורה, כלי נגינה ועוד. אנו מתמחים בייעוץ ומכירה של כבלי חיבורים לרמקולים מסוגים רבים לכל צורך. אנו מזמינים אתכם ליצור עימנו קשר. נשמח לעמוד לשרותכם ולהציע לכם את הציוד האיכותי ביותר.

כתיבת תגובה