פסנתר חשמלי מומלץ לנגנים מתחילים

אם בעבר כדי ללמוד לנגן על פסנתר, היו צריכים ללמוד על פסנתרים גדולים כיום, ניתן להסתפק בכלים הרבה יותר קלים, קטנים וזולים מבלי להתפשר על איכות הנגינה. הפסנתרים החשמליים של ימינו, לא דורשים הרבה מקום, ניתנים לשינוע בקלות ועולים הרבה פחות.

 

מה זה פסנתר חשמלי?

פסנתר חשמלי, הוא כלי נגינה קומפקטי, נוח וזול יותר מפסנתר אקוסטי, אשר יכול להתאים לפסנתרנים מתחילים ומתקדמים. כל הדגמים החשמליים, הם  מכשירים דיגיטליים שנועדו להישמע בדיוק כמו פסנתר אקוסטי גדול. 

פסנתר חשמלי, יכול להתאים במיוחד לאנשים שרוצים לעבוד עם כלי נגינה קטן, קל משקל ובמחיר נגיש. בנוסף, ניתן להקליט בו ישירות למחשב ולשלוט בווליום שיוצא מהרמקולים שלו.

פסנתרים אקוסטיים רגילים הם כלי נגינה מורכבים בעלי 12,000 חלקים אינדיבידואלים, המורכבים בעיקר מחלקים אורגניים כמו עץ ופלדה. מדובר על כלים עשירי טון ומגע, עם קלידים כבדים המאפשרים הבעה בנגינה. פסנתרים חשמליים מומלצים יגיעו עם התכונות הכי טובות של אורגנית או אורגן, אך עם עיצוב שמדמה את המגע, הצליל, המראה והתחושה של פסנתר אקוסטי.

פסנתרים חשמליים יוקרתיים יותר, עשויים להגיע עם עמדות נגינה מפוארות ויכולים לשמש כרהיט לכל דבר. יש בשוק מגוון לא קטן של פסנתרים חשמליים בשלל גדלים, מחירים ורמות איכות. פסנתר חשמלי למתחילים יהיה הפשוט ביותר וגם הקל והפשוט ביותר לתפעול, כאשר הסוגים המורכבים והמקצועיים יותר יתאימו לנגנים מנוסים ומקצועיים יותר.

 

איך להבדיל בין פסנתר, אורגנית ואורגן? (ולמה בכלל להבדיל ביניהם)

נגנים מתחילים, שרוצים להיכנס לתחום ולא ממש מבינים את ההבדל בין סוגי כלי הנגינה, צריכים לדעת קודם כל, כי פסנתר חשמלי איננו אורגן או אורגנית – גם אם הם דומים. הדבר מתבטא בתג המחיר, חווית השימוש והתפוקה המוזיקלית שניתן לצפות לה. 

על מנת להבדיל בין הכלים, יש לשים לב כי בפסנתר חשמלי ישנם 88 קלידים, כמו בכל פסנתר סטנדרטי. מנגד, הסטנדרט לכמות הקלידים באורגן או אורגנית עומד על כ-61 קלידים. נגנים אשר מעוניינים להפיק יצירות קלאסיות, יתקשו לעשות זאת על אורגנית או אורגן עם מספר קלידים שכזה. 

כלי נגינה אלו, לא יהיו רלוונטיים לנגנים שלומדים אצל מורים קלאסיים או לאלו הלומדים נגינה על פסנתר בקונסרבטוריון. 

 

מהי חשיבותה של עוצמת הלחיצה בבחירת פסנתר חשמלי מומלץ?

הבדל חשוב נוסף, הוא הרגישות לעוצמת הלחיצה. אורגנים ואורגניות עשויים שלא להתחשב בעוצמת הלחיצה המעורבת בהפקת הצליל הדיגיטלי כלומר, הווליום המופק יישמע אחיד, לא משנה באיזו עוצמה הקליד נלחץ. אם אכן ישנה רגישות לעוצמת הלחיצה, היא עשויה להיות מינימלית. 

לעומת זאת, צליל פסנתר אקוסטי מושפע מעוצמת הלחיצה כי ישנו פטיש אשר פוגע במיתר במערכת חלקיו.  נתון זה, משפיע מאוד הן על עוצמת הצליל, והן על אופיו. 

כשבוחנים כלי מוזיקלי, לרבות פסנתר חשמלי, יש לוודא כי עוצמת ואופי הצליל המופקים, מושפעים מעוצמת הלחיצה. בהיעדר רגישות מספקת לעוצמת הלחיצה, הכלי לא יהיה שמיש עבור פסנתרנים מתחילים תוך מספר חודשי למידה. פסנתר חשמלי מומלץ למתחילים (ולכל הרמות) יגיע עם מספר מרובה של רמות רגישות ועל כן, יהיה מסוגל להגיב בצורה דינמית לסגנון הנגינה.

 

מדוע להעדיף פסנתר חשמלי על פני פסנתר אקוסטי?

אם פסנתר אקוסטי הוא כה טוב ויפה, מדוע להעדיף פסנתר חשמלי על פניו? ישנן מספר סיבות לכך:

  1. פסנתר חשמלי מנצל טוב יותר את החלל הפנוי.
  2. פסנתר חשמלי עשוי לעלות משמעותית פחות.
  3. פסנתר חשמלי הינו בעל יתרונות שלא נמצאים בפסנתר אקוסטי כמו ניידות, חיבור למכשירים אלקטרוניים (מחשבים, מכשירי הקלטה וכו') וכמו היכולת להקלטת המוזיקה.  
  4. פסנתר חשמלי דומה לפסנתר אקוסטי במספר היבטים כמו המגע בקלידים, הצליל המופק והמראה. 

 

איזה פסנתר חשמלי הכי מומלץ?

אז איך לבחור פסנתר חשמלי? החדשות הטובות והפחות טובות, הן שיש המון אפשרויות לבחירה ולא כולן שוות כמובן. פסנתר חשמלי מומלץ הוא זול יותר מאשר פסנתר אקוסטי ועם זאת עדיין מדובר בהשקעה.

על כן, טוב יהיה לעשות מחקר שוק ואף להסתכל על דירוג פסנתרים על מנת לגלות המלצות לפסנתר חשמלי עבור נגן ספציפי בהתאם לרמת כישוריו, ניסיונו וכוונותיו המוזיקליות.

 

איזה פסנתר חשמלי הכי מומלץ לשנת 2023?

בשוק כה רווי באפשרויות ובדגמים, חשוב להבין מה הם הצרכים האישיים של הנגן ולהתאים לו את הפסנתר במדויק. להלן רשימת דגמים מומלצים לשנת 2023:

  • פסנתר חשמלי +Ringway RP-35: מגיע עם 137 צלילים שונים באיכות גבוהה, 100 מקצבים וסגנונות של ליווי אוטומטי ו-16 שירי DEMO לדוגמה.
  • פסנתר חשמלי 88 קלידים Ringway TG8852: כשמו כן הוא, בעל 88 קלידים עם רגישות משתנה. 203 סגנונות ליווי אוטומטיים נגישים ו-479 צלילים מגוונים ומעניינים (כולל צלילי פסנתר). בנוסף, יש אפשרות לחבר למחשב ולבצע הקלטה דיגיטלית.
  • פסנתר חשמלי 88 קלידים Ringway RP-25: מגיע עם יכולת הקלטה בשני ערוצים נפרדים, מנגנון פטישים, מערך אפקטים, מערכת הגברה פנימית, חיבור USB ופדל ססטיין מתנה. 
  • פסנתר חשמלי 88 קלידים בגודל מלא Artesia PA-88W: מקלדת עם 88 קלידים שקולים בגודל מלא, יכולת הקלטה בשני ערוצים נפרדים, מערכת הגברה מובנית 20 WATS, פדל ססטיין מתנה ושנאי 12 וולט כלול במחיר.
  • פסנתר חשמלי 88 קלידים בגודל מלא Ringway RP-30: מקלדת עם 88 קלידים בגודל מלא, מנגנון פטישים, 137 צלילים שונים באיכות גבוהה, אפקטים (Reverb, Chorus, Dual Voice), יציאה לאוזניות (כך שניתן לנגן בשקט) וסטנד יציב מעץ. מתאים לנגני פסנתר בכל הרמות.
  • פסנתר חשמלי Ringway TG8852 White: פסנתר חשמלי בצבע לבן, מקלדת מלאה עם רגישות משתנה ותיבה תהודה אשר מייצרת סאונד של פסנתר אקוסטי.
  • פסנתר חשמלי מזרחי בצבע לבן 88 קלידים Ringway TG200WT: פסנתר בצבע לבן עם מערכת הגברה משוכללת פנימית (הכוללת זוג רמקולים בשילוב תיבת תהודה), מייצרת צליל של פסנתר אקוסטי. מגיע עם מבחר צלילים עם דגימה מעולה (לרבות פסנתר כנף, פסנתר רגיל, פסנתר חשמלי), סולם מזרחי רבעי טונים, כמו גם ליווי אוטומטי וצלילים מזרחיים.

 

פסנתרים חשמליים למתחילים קונים אצל ג'ינג'ס

עקב ריבוי האפשרויות בשוק, מומלץ מאוד להתייעץ עם בעלי מקצוע שמבינים בכלי נגינה מקצועיים. בג'ינג'ס, מעניקים יחס אישי ומשפחתי לכל לקוח וניתן לפנות אליהם ישירות, לקבלת המלצות ומידע מקצועי בתחום הפסנתרים החשמליים.

חברת ג'ינג'ס הוקמה בשנת 1995 ונחשבת לאחת מחברות ההגברה והתאורה המובילות בישראל.  החברה שמה דגש על יחס אישי, אמין ומקצועי ללקוחותיה ועל הענקת ייעוץ והכוונה לאורך כל הדרך.

להתייעצות ולמענה על לשאלות על פסנתר חשמלי המלצות, ניתן לחייג לסניף הראשי בקרית אתא, בטלפון: 052-5909468.

 

כתיבת תגובה