ציוד ל-DJ מתחיל – איזה ציוד צריך תקליטן מתחיל?

יש לכם חלום להיות DJ. לתקלט. זה שבוחר, עורך ומשמיע את המוזיקה במסיבות, באירועים עבור קהל המאזינים והנוכחים. אתם בתחילת דרככם ועושים את צעדיכם הראשונים בתחום. במאמר זה נעזור לכם ונמליץ לכם על הציוד הדרוש לכם כדי להתחיל.

הדי.ג'יי מנגן קטעים המופקים מראש ומחבר ביניהם. הוא יכול לתזמן קטעים מוזיקליים בזמנים שונים, לקבוע את עוצמתם בתחילה או בסיום, המהירות בה ינוגנו, לשלב אפקטים ועוד.

תחום התקלוט משלב בין אהבה לעולם המוזיקה, לבין התמצאות בציוד ואמצעים טכנולוגיים. כחלק מהצד הטכנולוגי, ה-DJ צריך להכיר סוגים שונים של ציוד, ויש גם משמעות לסוג המוזיקה אותו ה-dj משמיע כשמחליטים לרכוש את הציוד המתאים.

עמדת dj סטנדרטית מורכבת משני מקורות נגינה לפחות כדי שאפשר יהיה לעבור מקטע מוזיקלי אחד לשני בלי לעצור. מיקסר אשר מגביר את עוצמת הקול ומחבר בין הנגנים לבין הרמקולים ואוזניות כדי שאפשר יהיה להאזין למוזיקה ולתזמן אותה. וכמובן גם רמקולים ומוניטורים.

בעיקרון יש שני סוגים של עמדות די.ג'י., דיגיטלית-ממוחשבת ואנלוגית-פיזית. למשל פטפונים או נגני מוזיקה דיגיטליים ומחשבים. יש תקליטנים שמשלבים את הפלטפורמות יחד. לרוב, בגלל השאיפה לאיכות, הדי ג'יי יעדיף להשמיע את הפלטפורמה המקורית של השיר.

אבל נתחיל לפי הסדר.

 

איך מתחילים?

כדי להיות DJ צריך קודם כל להכיר היטב את התחום. להשקיע זמן ומאמץ וללמוד. תפעול, ציוד, מקומות. מומלץ גם להתייעץ עם D.J ותיק ומנוסה כדי ללמוד ממנו ולקבל ממנו טיפים לתחילת הדרך.

תהליך הלמידה הוא אמנם ארוך אבל ככך שמתנסים יותר כך גם משתפרים.

סביר להניח שבתחילה תנגנו במקומות אשר יש בהם ציוד הגברה ואף ציוד  djמלא כך שתוכלו להתנסות עדיין בלי להוציא המון כסף. אפשר אף להתנסות במסיבות של חברים עד שצוברים בטחון. בהמשך, כשתצאו לדרך עצמאית תצטרכו לספק את כל הציוד ואז תקנו את כל הציוד בעצמכם. אפשר גם לשכור ציוד הגברה בנוסף לציוד ה-DJ שברשותכם.

 

מהו הציוד הדרוש לדי.ג'יי מתחיל

כמות המוצרים היא אדירה. יש כל כך הרבה סוגי מוצרים ודגמים בשוק שקשה לדעת מה באמת הכרחי ומה לא ואיזה ציוד כדאי שיהיה לכם כדי להגשים את החלום.

ציוד לדי.ג'יי מתחיל זו השקעה כספית לא מבוטלת וכדאי לבדוק היטב מה רוכשים מתוך כל האפשרויות העומדות בפניכם.  כדי להצליח אתם זקוקים לציוד חדשני ומתקדם כדי לשמור על רמת הפקה גבוהה בכל מקום בו תופיעו.

כשאתם מתלבטים איזה ציוד די.ג'י למתחילים כדאי לכם לרכוש, כדאי להתחיל עם המוצרים החשובים ביותר לתחילת הדרך. מדובר במוצרים בסיסיים למדי כמו אוזניות או ערכת סימפול. ככל שתשקיעו בציוד המתאים ביותר עבורכם כך תהינו יותר מרמת התוצרים המוזיקליים שלכם ותרגישו גם איך רמת שביעות הרצון של קהל הלקוחות שלכם גבוהה. בכל מקרה, הקריטריונים החשובים הם איכות ועמידות לאורך זמן. חשוב מאוד שהציוד הראשוני בו תשקיעו יהיה ברמה גבוהה.

כדאי שההשקעה הכספית תהיה מותאמת פחות או יותר לכמות העבודה שנראה לכם שאתם הולכים לבצע. תמיד תוכלו בהמשך לרכוש עוד מוצרים.

 

פרוט הציוד

ציוד ל dj מתחיל יתחיל עם הקונטרולר. באמצעות הקונטרולר יוצרים את המוזיקה, סימפולים ומיקסים בין כמה קטעי המוזיקה השונים, בלייב. הקונטרולר הוא גם חומרה וגם תוכנה כשהוא מחובר למחשב.

למשל קונטרולר הרקולס 200 inpuls , קונטרולר הרקולס 300 inpulse או קונטרולר  500 הרקולס  inpulse

בנוסף, כשאתם בונים ציוד ל DJ מתחיל אתם צריכים להצטייד באוזניות. אוזניות הן עניין של נוחות ואיכות. שישבו בנוח על האוזן, בהתאם למבנה האנטומי של הפנים שלכם. ושהסאונד שתשמעו בהן יהיה סאונד ברמה גבוהה. דוגמא לאוזניות מומלצות לדי ג'יי מתחיל:

אוזניות מוניטור אולפניות, אוזניות 1000, אוזניות 200.

 

בנוסף, אנו ממליצים ברכישת ציוד לתקליטן מתחיל לרכוש גם מיקרופון. למשל:

 מיקרופון SL 85S, מיקרופון מקצועי לשירה BA 85A או, זוג מיקרופונים אלחוטיים 2070.

 

ומיקסר:

מיקסר 1020 FX, מיקסר 1202 FX או מיקסר ארבעה ערוצים.

ותאורת אפקטים:

למשל, מכונת עשן 400W משולבת עם תאורת LED או מכונת בועות בינונית, פנס אפקטים או תותח אולטרה סגול.

ועמדת DJ:

עמדת DJ מתקפלת, עמדת DJ מתקפלת בצבע שחור , עמדת DJ מאלומיניום.

 

ולבסוף, ציוד הגברה לתקליטן. מערכת ההגברה היא פרמטר מאוד חשוב בהצלחת הסשן. הציוד יכול להיות מאוד חדיש ואיכותי אבל אם מערכת ההגברה אינה טובה דיה, כל האירוע עלול להשתבש מבחינת ה-DJ. הפלייליסט יכול להיות נהדר אבל אם האורחים לא יוכלו להינות ממנו בגלל מערכת הגברה גרועה, אז לא עשינו כלום. מתי זה נשמע רע? למשל, כשעוצמת השמע נמוכה מדי או שהצלילים שבוקעים צורמניים ומעוותים. כך שכדאי להשקיע בציוד הגברה איכותי.

קיימות הרבה מערכות הגברה בטווחי מחירים שונים, תלוי גם ביכולת הסחיבה כולל הציוד. קיימים גם רמקולים מאוד איכותיים וקומפקטיים בגודלם ובמשקלם, וקיימות גם מערכות הגברה להשכרה.

כתיבת תגובה