איך לבחור אוזניות אולפן?

אוזניות אולפן מאפשרות לבודד את הסאונד מכל המתרחש מסביב. באופן כללי, אפשר לחלק את האוזניות לפתוחות, סגורות ואוזניות אולפן פרמיום. באופן כללי, האוזניות הפתוחות לא מיועדות לאולפנים אלא יותר עבור מיקסינג ומסטרטינג והן יותר נוחות לעבודה לאורך זמן. לעומתן, אוזניות סגורות מפרידות את הסאונד כמו שצריך ולכן הן המועדפות בתור אוזניות אולפן מומלצות.

איך לבחור אוזניות אולפן המתאימות לצרכים שלכם?

הדבר הראשון שחשוב לשים לב אליו הוא שאוזניות שמתאימות לאחד לא בהכרח יתאימו לאחר. ברור כי כשמדובר על אולפן אי אפשר להתפשר על האיכות, אך לא כולם מבצעים את אותן ההקלטות ולכן הדרישות יכולות להשתנות בין אנשים. כאן נפרט על הפרמטרים שמומלץ להתייחס אליהם בבחירת האוזניות.

איכות הצליל

איכות הצליל היא תכונה שאין להתפשר עליה ובמיוחד כאשר מדובר על אוזניות אולפן מומלצות. כאן חשוב לזכור כי לא כל אוזניות מתאימות למשימה כמו הקלטות וחשוב מאד לבדוק את מפרט השמע ואת תחום התדרים כשהמטרה היא שאפשר יהיה לשמוע גם את הבס העמוק וגם את הצלילים הגבוהים.

מטרה

בבחינת האוזניות השונות אפשר לראות את הייעוד שלהן. לדוגמה, אוזניות Behringer BH 470 מתאימות להקלטות מיקס ומוניטור וגם להאזנה למוזיקה באיכות גבוהה. אוזניות Behringer BH 770 מתאימות בנוסף גם להקלטות גיטרה בס וטווח השמיעה מגיע עד ל-38 מגה הרץ.

ישיבה על האוזן

האוזניות צריכות לכסות את האוזן באופן מלא ולהיות נוחות. יש לזכור כי לעתים העבודה באולפן אורכת זמן רב ולכן חשוב שהתושבת שלהן תהיה ארגונומית. אוזניות Behringer BH 770 מגיעות עם קשת נוחה ביותר שמתאימה בדיוק לעבודה באולפן.

מחיר

המחיר הוא קריטריון שיש לבחון אותו בהתאם למוצר שמתקבל. למשל, אוזניות Audio Technica ATH-M50X הן אוזניות פרמיום שיקרות יותר בהשוואה לדגמים שציינו קודם, אך הן פופולאריות מאד בשל האיכות שהן מביאות. הצליל שלהן מדויק, הן נוחות לעבודה לאורך זמן והן מתאימות לעבודה באולפן ביתי, מקצועי וכן עבור תקליטנים.

אחריות

חשוב לא רק לדעת איך לבחור אוזניות אולפן אלא גם להביא בחשבון מהיכן לקנות אותן ולבדוק כי הן מגיעות עם אחריות. עדיף לקנות אוזניות איכותיות, יותר יקרות ולדעת שהן במסגרת האחריות למשך שנתיים מאשר להתפשר על אוזניות שנראות בסדר אך במידה וישנה תקלה לא יהיה למי לפנות.

לא רק עבור האולפן

אוזניות איכותיות מתאימות לא רק לעבודה באולפן. הן אידאליות לאנשים שאוהבים לשמוע מוזיקה בשעות הלילה ורוצים ליהנות מהווליום שהם אוהבים אבל בלי להפריע לשכנים. הן גם מתאימות לאנשים ששומעים מוזיקה במהלך העבודה או במהלך היום. אוזניות אולפן מציעות טווח צלילים גבוה יותר ולכן חוויית השימוש בהן הרבה יותר מרגשת לעומת כל אוזניות אחרות.

למה כדאי לשים לב

בשימוש באוזניות כדאי לשים לב כי אנחנו אמורים להקשיב לדברים כשהאוזניים שלנו "משוחררות". באולפן האוזניות נותנות לנו את האפשרות להקשיב לצלילים בדיוק רב, אך מומלץ להוריד אותן מדי פעם, לתת לאוזניים מנוחה ובכל מקרה להעדיף אוזניות המתלבשות על האוזניים על פני אלו שנכנסות פנימה לתוכן.

כתיבת תגובה