הבלוג של ג'ינג'ס

רמקולים מוגברים TurboSound או RCF, מה מומלץ יותר ומה משתלם?

הרמקולים הפסיביים כבר מזמן לא הדבר החם של מערכות ההגברה השונות, היום המוצר הבולט ביותר בשוק יהיה לא אחר מהרמקול המוגבר – הרמקול המספק בתוכו את כל מה שאנו צריכים ללא צורך בחיבורים נוספים. הרבה חברות מתחרות על השליטה בשוק, כל חברה מוציאה דגם חדש לאחר תקופת זמן קצרה כדי לאפשר לעוד חידושים להגיע לקהל הרחב. לא כל אחד יכול להרשות לעצמו לרכוש רמקול מוגבר מקצועי של המותגים המובילים ביותר בשוק. בדיוק לשם כך, יש חברות שהן לא נחשבות כמותג אך המוצרים שלהן לא פחות טובים. היום החלטנו לעשות השוואה בין שתי חברות מאוד דומות – חברת TurboSound וחברת RCF. אנו נבחן מספר דברים: איכות המוצר, מחיר ואופן השימוש.

אנו כמובן ממליצים לכל הלקוחות שלנו לקבל מעט מידע על החברה לפני שהם רוכשים את המוצרים שלה.


חברת TurboSound

החברה נוסדה בשנת 1978, החברה כיום עובדת בסדר גודל עולמי אך עם זאת עדיין לא נחשבת לאחת החברות הבולטות בתחום. לחברה יש מספר סדרות אשר ביניהן נמצא את סדרת iQ, iX, Milan, TSP ועוד… הקשר של החברה עם הלקוחות שלה מעורר השראה, החברה יודעת שהסוד להצלחה הוא יחס נכון בין הספק והצרכן. שירות הלקוחות האדיב של החברה הוא זה שמושך אליה עוד ועוד לקוחות. ניתן למצוא היום כמעט בכל חנות סאונד והגברה מקצועית את המוצרים של החברה, בין היתר החברה מספקת גם כלי נגינה, מערכות הגברה ותוספות כמו כבלים וסטנדים.

איכות המוצר

בין סדרה לסדרה יש הבדלים עצומים, רוב הסדרות של החברה מתאימות לפן החובבני או למטרות אישיות. אם תרצו לקבל מוצר איכותי שיעשה את העבודה גם על הבמות הגדולות תצטרכו לבחור בסדרת iQ של המוצר וכמובן לשלם בהתאם. המוצרים של החברה מאוד עמידים. העיצוב של המוצרים ללא שום ייחוד, החברה מאוד דוגלת בנראות החיצונית (מה שעוזר לה בשיווק). אם מדובר כאן על מטרות ביתיות כמו קריוקי, קולנוע ביתי, מערכת הגברה לבית, המוצרים עומדים ברף.

מחיר

כמובן שיש שוני בין מוצר למוצר, המחירים של החברה בהחלט נוחים לכל כיס. המחיר הגבוהה ביותר שתשלמו יהיה עבור דגם הבודד של סדרת iNSPIRE, המחיר עומד על כ 7,500 ש”ח. נכון שאמרנו שהחברה לא דוגלת בעיצובים מרשימים, אך דגם זה בהחלט מעוצב כראוי, הוא אולי המוצר הבודד של החברה שמעוצב בצורה כל כך מרהיבה. הדגם מספר לנו מפרט טכני מטורף, הוא דגם מאוד נרכש עבור אלה שרוצים קולנוע ביתי, הסאונד שהוא מקנה לנו מאוד נקי, ללא הפרעות חיצוניות, ממש כאילו הכל קורה במציאות.

אופן השימוש

כמו שכבר ציינו, רוב הדגמים של הרמקולים המוגברים מהסדרות השונות של החברה יותר מתאימות לבית מאשר לפן מקצועי. מלבד לסדרת iQ וסדרת iNSPIRE לא תמצאו דגמים שיתאימו לכם לפן המקצועי.

ציוד הגברה בראש העין

חברת RCF

חברת RCF היא אחת מהחברות הוותיקות ביותר בתחום, החברה נוסדה בשנת 1949. החברה יצרנית של מוצרי הגברה וסאונד מכל הסוגים. החברה עומדת עתירת פרסים גם היא והיא עומדת מאחורי שלל דגמים שנחטפו מהחנויות. לחברה היו תקופות פחות זוהרות במהלך הדרך שלה אך כיום היא נמצאת במקום יציב, קהל הלקוחות שלה רק גדל משנה לשנה.

בהשוואה לחברת TurboSound, חברת RCF הרבה יותר מוכרת. לחברת יש צי הרבה יותר רחב של רמקולים מוגברים מאשר לחברה המתחרה, כיום יש לחברה כ 50 דגמים כאשר יש לחברת TurboSound רק כ 18 דגמים. מבין הסדרות הבולטות של החברה ניתן למצוא את הסדרות הבאות: ART, HD, MQ, TT ועוד… החברה עובדת בסדר גודל גלובלי והיא נחשבת לאחת החברות הנמכרות ביותר בתחום.

איכות המוצר

רוב המוצרים של החברה עומדים ברף מאוד גבוהה, בתקופות הפחות טובות של החברה המוצרים היו בהתאם. החברה פועלת בהיקף רחב, יש לה מוצרים שיכולים להתאים לפן הביתי, קריוקי, רמקולים מוגברים לסלון ולמקלחת, ממש לכל ייעוד. מצד שני, החברה מספקת גם מוצרים אשר מתאימים לאולפנים מקצועיים, לבמות גדולות, לאירועים וכו’… המוצרים של החברה מאוד עמידים ומעוצבים בצורה שבהחלט תופסת את העין.

מחיר

מחיר המוצר משתנה בהתאם לייעוד של המוצר, ניתן למצוא מבין הדגמים של החברה מוצרים אשר מתאימים לפן החובבני והמחיר יעמוד על כ 1,000 ש”ח. מצד שני, יש לחברה מוצרים עם רף מאוד גבוהה והמחיר יכול להגיע לאלפי שקלים ואף עשרות אלפי שקלים. סדרת ART מתאימה יותר לפן הביתי, זאת גם הסדרה הגדולה ביותר של החברה. הדגם היקר ביותר של החברה שייך לסדרת VGA או סדרת HD והמחיר של המוצר עומד על כ 25,000 אלף שקלים. כמובן, אנשי המקצוע יבינו שאמנם המחיר יקר אך הוא מאוד נפוץ כאשר מדובר על שימושים מקצועיים.

אופן השימוש

גם כאן, השימוש במוצרים של חברת RCF מתחלק לפן הביתי ולפן המקצועי, ההבדל ברמת האיכות ניכר וכמו כן גם המחיר.


איזו חברה עדיפה?

כאשר מדובר על הפן המקצועי, התשובה היא ברורה, חברת TurboSound מציעה לנו מבחר רחב יותר ומוצרים איכותיים הרבה יותר מאשר חברת RCF. אמנם המחירים של המוצרים יהיו גבוהים יותר, אבל מי שמחפש מקצועיות נטו, יודע שאלה המחירים. כאשר מדובר על הפן הביתי והחובבני, יש תחרות די צמודה בין שתי החברות.

היתרון היחיד שיש לחברת RCF על חברת TurboSound בפן החובבני הוא מגוון המוצרים הרחב יותר של החברה. המחירים די זהים והמפרט הטכני גם הוא בלי פער משמעותי. לכן, כאשר מדובר על הפן הביתי, תוכלו לבחור בין שתי החברות ללא חשש. כאשר מדובר על הפן המקצועי, אין ספק שחברת TurboSound מספקת סחורה טובה יותר.