הבלוג של ג'ינג'ס

איך לבחור את הכרטיס קול המתאים בשבילך?

לדעת כיצד לבחור ממשק שמע (כרטיס קול) יכול להיות מאתגר. ישנם דברים רבים שכדאי לזכור, כולל תקציב, תכונות, מפרטים, ואולי הכי חשוב, היישום. בין אם אתה מקליט את עצמך, להקה גדולה או זמר-כותב, לג'ינג'ס יש כרטיס קול שיתאים לצרכים שלך.

השאלה הראשונה בה אנו נתקלים בדרך כלל מלקוחות שהם חדשים בתחום ההקלטות היא "למה בדיוק אני צריך ממשק שמע?"

שאלה טובה. למחשב שלך כבר יש כרטיס קול מובנה. למה לא להשתמש בזה? אחרי הכל, זה ממשק שמע, לא?

ובכן, כן, כרטיס הקול במחשב שלך הוא ממשק שמע, אך לצורך ביצוע עבודות שמע מקצועיות כלשהן, הוא לא יספק לך את מה שאתה צריך. עבור סאונד ברמה בסיסית וחיבוריות מוגבלת לאדם אשר לא מתעסק במוסיקה זה עשוי להיות מספיק בשבילו, כשמדובר בהקלטה ובמוזיקה שלכם אתם זקוקים לכרטיס קול מקצועי.
רוב כרטיסי הקול הסטנדרטיים שמגיעים במחשב מציעים סאונד ברמה בסיסית מאוד שלא מתאימה לשום אולפן בכל רמה.
השלב הבא זה להבין איזה כרטיס קול מתאים בשבילך
אם עיינת במבחר העצום של ממשקי אודיו אצלנו בג'ינג'ס, ייתכן שהרגשת קצת המום מכל האפשרויות שקיימות בשוק. אל תדאג – זה נורמלי וכאן נכנס מדריך הקנייה הזה.

למרות שמגוון כרטיסי הקול עצום, ישנם רק כמה שיקולים עיקריים שיעזרו לכם להבין איזה כרטיס קול יספק את הצרכים שלכם.

מה צריך לשקול ולשאול?

  • אילו כניסות ויציאות (קלט / פלט) אני צריך?
  • איזה קישוריות מחשב / מכשיר אני זקוק?
  • איזו רמת איכות סאונד אני זקוק?
  • מה התקציב שלי?

אילו כניסות ותפוקות (קלט / פלט) אני צריך?
זהו אחד השיקולים החשובים ביותר בעת קניית כרטיס קול. קיימות מגוון רחב של אפשרויות שונות. ברמה הבסיסית תוכלו למצוא כרטיסי קול דו-ערוציים פשוטים שיכולים להקליט רק זוג ערוצי מונו או ערוץ סטריאו בודד בבת אחת. בקצה השני של הסקאלה ישנן מערכות ממשק גדולות יותר שיכולות להתמודד עם עשרות – אפילו מאות – ערוצים וכניסות רבות בו זמנית. מה שאתה צריך מסתכם במה שאתה מתכנן להקליט עכשיו ובעתיד.

עבור כותבי שירים / זמרים שרוצים להקליט את השירה שלהם ואת הגיטרה האקוסטית שלהם באמצעות מיקרופונים, זוג כניסות מיקרופון מאוזנות זה כל מה שאתם צריכים. אם אחד מהמיקרופונים הוא קונדנסר, תצטרך כרטיס קול שיכול לספק מתח פנטום (48 V) כדי להפעיל אותו. עם זאת, קחו גם בחשבון שאולי תרצו להקליט את הגיטרה האקוסטית שלכם בסטריאו בשלב מסוים תוך כדי שירה במקביל. במקרה זה, שתי כניסות לא יספיקו, ונדרש כרטיס קול של ארבע ערוצים.

אם אתה הולך לנגן על גיטרה בס חשמלית או גיטרה מוגברת שתרצה לחבר ישירות להגדרת ההקלטה שלך, תזדקק לכניסה המותאמת לכלי נגינה, המכונה לעתים קרובות כניסת INSTRUMENT
כדי לחבר ציוד חיצוני כמו מכונות תופים, סמפלים ומעבדי סאונד חיצוניים כמו יחידות  אפקטים, תזדקק לכניסות ויציאות "LINE".

כדאי להכין רשימה של כל הציוד שאתה מתכנן לחבר באמצעות הכרטיס קול שאתה בדרך לקנות. אם אינך בטוח איזה חיבורים הציוד שלך זקוק שיהיה בכרטיס קול, צור איתנו קשר והצוות המקצועי שלנו יעזור לך. כדאי גם לקנות כרטיס קול עם יותר יציאות וכניסות ממה שאתה זקוק לו בהתחלה מכיוון שסביר להניח שבעתיד שכמות הכלים שתרצה להקליט בו זמנית יגדל.

לבסוף, תרצה להיות בטוח שהכרטיס קול שתבחר יעבוד טוב עם המחשב שלך. למרות שרוב כרטיסי הקול עובדים גם עם מחשבי Mac וגם עם מחשבי PC, ישנם כמה שיש להם תאימות אך ורק לMac או PC.

איזה קישוריות מחשב / מכשיר אני זקוק?
עם פריצת הדרך בתחום ההקלטות ניתן כיום לבצע הקלטה באמצעות מחשבי Mac וPC כמו כן גם עם מכשירי iOS ו Androidכמו סמארטפונים וטאבלטים, כרטיסי קול רבים מתוכננים כעת לעבוד איתם בצורה חלקה, גם עם התוכנות והיישומים שמכשירים אלה מפעילים. להלן סוגי החיבורים הנפוצים ביותר:

USB: תמצאו יציאות USB 2.0 ו- 3.0 כמעט בכל המחשבים החדשים יותר, גם מחשבי Mac וגם מחשבי PC. רבים מכרטיסי הקול שנועדו לעבוד עם USB מופעלים על ידי מתח מהמחשב, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור הקלטות ניידות.

FireWire: נמצא בעיקר במחשבי Mac ובכרטיסי קול המיועדים לשימוש עם ציוד של Apple, הוא מספק העברת נתונים עקבית במהירות גבוהה, שהופכת אותו למתאים היטב להקלטה עם ערוצים מרובים. בעלי מחשבי PC יכולים גם להשתמש ב- Firewire על ידי התקנת כרטיס הרחבה במחשב שלהם. מחשבים ניידים ומחשבים חדשים יותר של Apple מצוידים ביציאות Thunderbolt מהירות – עיין בערך הבא.

Thunderbolt: טכנולוגייה זאת מותקנת כיום במחשבי הMac החדשים יותר. ניתן להשתמש בו גם במחשבי PC עם חיבור Thunderbolt. חיבור הThunderbolt מציע העברת נתונים מעולה וביצועי latency נמוכים מאוד.